Frågor



Brukar du vara nervös när du ska tävla?


Jag kan få lite sug i magen innan omhoppning, eller under.
I dressyren är det rätt lugnt nu, jag är så pass fokuserad så att jag inte hinner med något annat.

Rider du hoppning eller dressyr eller fälttävlan?
Hoppning och Dressyr :)

Var brukar du köpa din ridsaker?
Beror på vad.
Små grejer kan jag beställa från hööks osv.
Kvalitets grejer som stövlar, hjälm osv köper jag på hästbiten/stigbygeln etc.

Vilket är ditt favorit märke när det gäller utrustning?
Jag tycker om mias, eskadron och sjöhagen wear. Men det beror som sagt på vad jag ska köpa. 

Vad hette din första häst, eller sköthäst?
Grey Cliff - Världens bästa.

Hur högt har du hoppat?
140

Vad hette den första hästen/ponnyn som du trillade av?
La petite hade av mig. haha hade nog noll ballans på den tiden och hon svängde väll glatt in på mitten.
Det är det första minnet av en avsittning iallafall.

Hur gammal var du när du satt till häst första gången?
6 år

Havre eller färdigfoder?
Beroende på häst?
haha
hej fisken är har du lite havreeee


När red du barbacka senast?
För en vecka sen?

Brunt eller svart läder?
Jadu. Jag var helt inne på svart förut, men nu har ju hästen brun hoppsadel så, man får anpassa sig ;)

Bling eller retro?
Har tyvärr inte riktigt förstått den här blingbling hysterin än.


Vad är finast? Välansat eller vildvuxet?
Välansat. Det ger ett bättre helhets intryck.



Föredrar du ridstövlar eller skor och shortchaps?
Finns inget bättre än ett par inridna ridstövlar!
Sedan är det heelt okej med ett par shaps på sommarn.

Vad är hästens smeknamn?
Smokey - smock, smockisky, kossamu, kossa, pucko, stjärnan ja ni vet kärt barn..
A la suede- suede, sueadan a la suede. haha.


Har du vunnit någon tävling? Vilken gren?
Ja, både hopp och dressyr.

Har du ridit med pessoabett någon gång?
Jadå. Inget jag direkt trimmar på, lite svårt bett tycker jag.

Rider du med pad?
Ibland.

Favoritfärg på häst?
skimmel eller ljusbrun med mycket tecken.

Vilket är ditt bästa fynd och vad kostade det?
Min förbygel. Schysst kvalité på läder och rätt storlek.
350 kr.


Tror du på myten att fuxar har skarpare temperament?
Har inte tänkt så mycket på det men nu när man tänker efter haha .. finns ju några klockrena exeplar som Fisken och Laura.
Sedan finns motbevis som Victor, Noel, Breda, Fantastica, Ture osv.
Bara en myt tippar jag på.


Kommentarer
Postat av: Lina

Sv: Tack så mycket! =)

2010-02-23 @ 21:04:10
URL: http://equilina.blogg.se/
Postat av: Anonym

hehe victor, OJ vilket temprament.. haha kanske inte!

2010-02-23 @ 22:13:54
URL: http://maooowlin.blogg.se/
Postat av: Elin<3

haha, du ska se fisken nu, hoppar till för ingenting, rädd för vanliga staket... haha :)

2010-02-28 @ 09:58:55
URL: http://catchfire.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0