Fan vad bra det går!

Torsdag


Suede, inne på pelham cirka 45 min

Lite lösgjörande övningar som skänkelvikningar med mycket tvärning, öppna innanför spåret och 10 meters volter.
Hon lyssnade fint efter ett tag men vart lite väl på i handen. Men det är saker man få ta helt enkelt.
Hon kände lite över tänd idag, mycket energi i damen. Det blir ju lätt så när det är tyo 1 m snö i hagen, då pallar dem inte röra sig så mycket.

                                                       

Smokey, hoppträning för Åsa
Han var schysst framme i halsen ifrån start av passet, vänstern satt inte alls lika fast. Både jag och åsa trodde att det hade med att jag trimmade igenom igår.
Vi red mycket över bommar på volt i uppvärmningen, i höger varv gick det bra i alla gångarter, jag hittade ett jämnt flyt med lång, avslappnad hals.
I vänster varv fungerade det i traven, lite spänd men följde endå innertygeln fortfarande.

Haha galoppen i vänster varv var lite kaos, tror det vart bra var annan gång sådär- han glider ut och tar inte ytter skänkeln, biter tag i innertygeln och typ drar i väg över bommarna som en galen jude.
Nej men det är mysigt utan kontroll haha.
Man får ta det med en nypa salt, jag är glad att jag kan svänga över huvudtaget över bommar i vänster varv just nu.

Innan vi gick över till att hoppa linjer så höjde jag lädrena 2 hål, för att komma till ridning med rätt muskler fort.
Vilket gick rätt bra!

Resten av lektionen gick riktigt bra, jag kortade han rätt mycket första rundan så att vi inte får våra fina 7 mils avsprångspunkter ifrån oxrarna, han väntade bra. Vart lite spänd i studsen, haha jag tror att han inte riktigt vet vad som är meningen med studs.

När man rider ann så går det typ miljoner tankar i smokeys huvud.
" är det en jätte oxer? okej hon driver på, då hoppar vi hela då.
Nähä, nu fick hon panik och tog tillbaka. Men vi kan faktiskt inte gå på 1 galoppsprång emellan, det måste ju tillochmed hon se!...
okej där drev hon igen nu hoppar jag fan hela, nähä nu tog hon tillbaka.
aja, vi får väll se ojojoj *
sätter ned ett ben imellan kryssen och kastar sig över det andra i ett dunderklumpenhopp*
Hahahaha! herreeeguud vad var det där för hinder? är det såhär man ska göra??"

Ungefär så tänker han på 4 språng innan.

Men, banorna idag hoppade han fint på, jag backade honom lite i början utan att jag tänker på det, så jag skällde på mig själv mitt i kombinationen och sen red jag på större distanser igen. haha lite väl stora ibland, men en bättre förändring iallafall.


Känns bra att en bana på 90-110 är under kontroll, ingen big deal lixom.
I slutet höjde hon upp lite på utsprånget i 2 kombin och gud vad fin min häst är!
Han bara suger till och hoppar upp sig.
Känns som att flyyyyga! haha :D nejdå.

hjärta på smocken.<3

 

Bild från hoppkurs sommaren -08                          Mina paintskills- Dagens bana!
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0