bommar

Idag var tanken att jag skulle rida bommar med suede.
Den tanken slog om efter ett tag och det slutade med att jag hoppade kombination :) haha
Inget högt förståss, bara så att hon får tänka till lite.


Som du ser på bilden under la jag upp en 4studs för att sedan ta bort dem två mitten hindrena och stega om till 1kombination.
Jag travade fram fort och gick vidare till galopp arbetet.

Red över bommen i båda varven och la vikten vid att hon skulle bli djup i formen före och efter (och komma i rätt avsprångspunkt ofc). Det gick helt okej efter ett par halter. Hon drar ju gärna iväg med huvet i från det blå när hon ser en bom så då är det lättare att helt enkelt lägga en halt och fråga vad hon tänkte.

Första gångerna över studsen tog hon det mest på fart, jag kortade och kortade men så fort jag lättade till insprånget såg hon sin chans och rejsade över som jag vet inte vad.
La en bock några gånger efteråt också! tokfia!

När jag hade gått på studsen 2 ggr/varv i kontrollerad galopp, i en jämn rytm som innebär att hon tar i på rätt sätt och får arbeta genom kroppen över kombinationen istället för att ta det på fart och kanin studsa över där hon anser sig få plats, så tog jag som sagt bort mitten bommarna.

Red över kominationen från båda hållen, och oj vad hon hoppade upp sig. inte riva inte. haha söthäst.
Avslutade när hon tog halvhalterna efteråt.

Kul med hoppning sa suede !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0