Träning träning



Dressyr på Faro i onsdagsgruppen.




Hahah dra och bada hur roligt det var! Så sjukt svårt men samtidigt logiskt. När man blev irriterad fick man samtidigt en aha upplevelse. Riktigt kul var det på ett helt nytt plan. Det är verkligen tjusningen med att rida olika hästar, att hitta knapparna och komma åt dem, och kunna ändra på saker och ting.


Sen är han kanske inte jordens rakaste, aktivaste, snabbaste eller mest framåtbjudande varelse, men det var som sagt roligt på ett annat plan. Jag fick helt enkelt kläm på det på ett annat sätt än tidigare lektioner på honom.


Dock försämras min sits helt brutalt på sånna hästar, är inte stark nog där ännu.
Lektionen i sig var inte den mest smickrande för oss, att komma fram i galopp är svårt i sig  haha och från skritt så var det hårdhandskarna som gällde hahaha eller man kanske ska säga hårdhälarna. Spöt blev han mest förbannad på så det var ingen större mening med det kanske...


menmen, ett helt annat ljus på den hästen iallafall, ingen ny favorit direkt men en rolig utmaning.




Kommentarer
Postat av: Moas hästdagbok

Är det bara jag eller är det inte väldigt svårt att hitta lagom dyra, men snygga och bra kvalitets ridbyxor?



Har du några tips, eller bara vill dela med dig lite av dina ridbyxinköp - kika in och hjälp mig ;)

Tack på förhov!



2010-12-15 @ 21:44:58
URL: http://moashdb.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Frågestund på bloggen! :D Ställ gärna en liten fråga så svarar jag! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0