Hoppkurs med smokey

Dag 1
Han var bra framme i framridningen, tog för sig men tog endå förhållningar genom kroppen.
Något att tänka på var att jag måste får mer energi i galoppen när jag kortar honom, tex över bommar eller små hinder, så galoppen inte blir kantig eller flack.
Själva banhoppningen låg på 1m, vilket gick bra, han hoppade runt och fint även om vi kom lite inpå några gånger.
Kajsa var nöjd med oss och tyckte att det såg fint ut, och att vi har utvecklats mycket tillsammans.



Dag 2
Idag var han precis som igår, fint framme och galopperade på. Igen så blir han lite kantig och tappar energin när jag måste korta honom på bommar, delvis så glider han ut lite också. Det ska jobbas vidare på.
Själva hoppningen gick nästintill bättre än igår, idag låg det väl frunt 1m,110, vilket inte var några problem alls. Jag lade honom på fina distanser och han tog tag i hindrena och hoppade runt. Riktigt kul!
Det vi får bakläxa totalt på är att hoppa på volt i vänster varv haha min häst är totalt inriktad på att vi ska byta varv så yttersidan är inte direkt där den skall vara.
Menmen, det är pill vi måste jobba på och det känns skönt att veta exakt vad.

Duktig kossmu <3<3<3<3




Kommentarer
Postat av: Camilla

sista hindret för er va faktiskt runt 115 ;)(jag kollade)



Han hoppade fint bägge dagarna tycker jag :)

2011-01-04 @ 15:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0