En Update på det mesta

Söndags så var jag hos suede, mockade och fixade allting, pysslade med henne och ryktade en del. Hon har tappat sjukt mycket muskler, men är inte alls så smal som jag trodde. Hon har hållit sig helt okej hull mässigt med tanke på hur länge hon har stått nu. Saknar hennes starka rygg och konstiga små ideér...<3


I måndags så red jag ut på cherona en sväng i snön. Hon var pigg och glad, vi pulsade lite och rullade på i blandade gångarter på grusvägen. Hon verkade tycka att det var roligt då hon hela tiden bjöd framåt i full rulle :)


Jag har tömmat cliffen varje dag nu i några veckors tid, han är sjukt busig faktiskt. Det är roligt att tömma, en helt annan form av hästhantering som jag försöker bli bättre på.
Igår var nog den bästa dagen hittils tror jag, han bockade inte alls lika mycket och jag kunde dra ned tempot några hack.
Vad jag ser så ser han inte halt ut. Dock så är jag kanske bland dem sämsta i befolkningen på att se sånt så det säger inte så mycket om hur fräsch han är just nu.


Igår åkte vi med fiffi till jursta för ett tandläkarbesök. Det var riktigt roligt! Har ju endast sett hovslagarn raspa lite lätt, men det här var helt annorlunda. Riktigt kul .
Hon såg dock inte så farlig ut i munnen som vi trodde, så det var ju skönt.
Idag ska hon få besök av equiterapeften tror jag det hette, omgång 2 med massage och supertäcke.
Sen är fiffi fit for fight (hehe!) att ridas igång när hon har fått en ordentlig rundsmörjning av allt möjligt.
Det ska bli intressant att se hur stor skillnad det är, jag red henne några dagar innan hon blev halt så jag hoppas det blir till det bättre.

oj vilket update ni fick nu! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0