Veckans måndag

Idag gick vi upp tidigt för att åka med Fisken till mustang och prova ut en ny sadel.
Fick dock bara bild på den första som gled lite i galoppen och slutade i en jävligt rolig rodeo. Har faktiskt aldrig sett fisken bocka så mycket, kanske 7 på raken. Haha men elin satt kvar mirakulöst- haha you go girl!


Efter det reds och hoppades det i kanske 5-6 sadlar till men 3 timmar senare så hade dem hittat en som passade fisken kortis rygg och gav stöd åt elin. Tyvärr ingen sadel med hem idag, -självklart -men när den väl kommer så blir det kalas!


Efter det var jag hemma en sväng och slängde i mig en smothie, sen vidare direkt till suede.
Drog på dressyrgrejerna och red på raka spår ute i skogen. Satt mycket ned i trav och samlade galoppen, försökte hitta en jämn takt och en rund form.
Det är lite svårt för hon tappar lätt intresset ute, Får hon inte gasa som hon vill så kan vi lika gärna gå hem igen tycker hon. Jag viker mig i vänster sidan också och släpper då iväg högerbogen- ajabaja. Fick banna mig flera gånger när hon rann ifrån mig.


Ooooch det är därför man går på gym 2 dagar i veckan! För att bli starkare i rygg/mage/ben.
Känner verkligen skillnad och det är grymt kul att rida när man orkar mer för att man har en bättre muskulatur.
Sen att man har en pojkvän som är gymnarkoman gör ju inte saken sämre direkt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0