Träning med smokey

Red smokey för åsa i onsdagsgruppen. Han kändes lite ringrostig, det tog ett tag innan han kom fram bra till bettet och tog för sig bak. Stel i vänster igen och glider då ut med högerbogen typ 3 mil.


Men jag fick till loss honom helt ok för att vara första träningen efter sommarn.
Svårt att lossa utan sporrar, han knäpper av lite ibland och ignorerar skänkeln, sen blir han super upprörd när man petar lite med spöt. Svår ballans det där...
Annars så har han en ny dressyrsadel nu, Jag kom ned bra i den så det gillar vi!


Övningarna bestod mestadels av jobb på volt, skänkelvikningar och övergångar mellan olika gångarter och tempon. Det passade oss jätte bra till en början, efter halva passet red jag volten mindre för att riktigt se till att högerbogen följde med.


Galoppen var svårast, han springer ju så fort! Där var det svårt att ha honom framme utan att han blir för lång.
Jobbade mycket tempoväxlingar där, Tyckte smokey var as jobbigt och blev stark.
Jag själv måste komma ned fortare och slappna av i underskänkeln, den flaxar helt hysteriskt stundtals haha blir ju rädd för mig själv!!


Sammanfattningsvis så gick det bra, herregud har ju inte trimmat hästen ordentligt på hela sommaren.
Han har tappat lite och blivit stel, men jag tror att det går att få igenom och komma back on track igen.
Blir kul att rida honom i specialen och se om det är någon skillnad från idag. Kanske rider på tränsbett då också, där han inte kan bli lika stum. Vi får se.

Bästa smokey! <3


Kommentarer
Postat av: Onthebit - bloggen om dressyr

Kul att vara igång igen! :)

Skönt med en bra sadel!



Tänkte4 ställa en liten fråga angående era klubbdressyrer, har ni kavaj krav?

2010-08-19 @ 13:33:13
URL: http://oonthebit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0