Torsdags turen

Alltid redo! haha tyckte bilden var lite rolig..

Men, Update om dagens ridning!

Varit hos suede i sorunda skogarna, Vi red ut på tränsbett och graman kombin igen, fungerar bra faktiskt på det just nu. Det är skönt att ha gramanen då hon så lätt kommer undan ute så fort hon får syn på något så kör hon upp skallen i guds arsle så får man inte kontakt med henne på 30 minuter. Men gramanen så tar det imot från början och hon ger sig på en gång, alltså kan jag variera med kort och lång graman. As nice.

Annars så var hon riktigt pessimistisk i början av passet, gick knappt fram för skänkeln, seg som attan och ville typ helst gå och gömma sig bakom närmsta stubbe.

Synd för suede så var jag på mitt envisaste humör och fick till slut igång henne med diverse trav och galopp ökningar.

Vi hittade en ny runda som gick runt hela bebyggelsen här ute (villa område), riktigt blandad med asfallt, hård grusväg, mjuk grusväg, skogsstig, sandväg och på en äng.

På vägen hem släppte hon till lite och det blev en fröjd att rida, tänkte jag halt så blev det halt, mjuk kontakt och med arslet med. Riktigt kul när hon kommer igång såhär! Hennes fina jobb hemmåt belönades med skritt och trav i 15 minuter i lång form och en dusch inkusiva bad i flugmedel.

Hon såg rätt nöjd ut när hon gick ut till sina älskade kompisar igen, och jag kunde åka hem trött och nöjd över dagens pass.

 


Kommentarer
Postat av: Onthebit - bloggen om dressyr

sv: Ja det är riktigt skönt att han faktiskt känns så fin redan för att ha vilat så länge. Det underlättaren en hel del inför tävlingsterminen :) Det på filmen är från första passet ordentlig dressyr så han är ju precis klar med igångsättningen och jobbar ändå så bra, nu hoppas jag att jag slipper bortlottning till tävlingen den 15:de

2010-08-06 @ 12:21:07
URL: http://oonthebit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0