Hoppning!

Hoppade världens bästa smock i specialen.

Under uppvärmningen var han fin, lång i halsen osv, inget att kommentera direkt. När vi hoppade fram på små hinder så blev han helt sjukt pigg, och vi starde i vänster (såklart!) och yttersidan försvann och han bytte och hade sig. Tror jag höll lite för mycket. Men det är svårt när det är lågt för han drar när jag lägger ned handen och när jag försöker få ihop honom så blir han tok kort i halsen och bromsar dessvärre ingenting.
Det måste vi träna på.


I höger varv var han jätte fin och väntade som vanligt. Tog av lite väl stort några gånger, men det är ju inte hans fel, det är ju jag som lägger honom på sjumils avstånd...


Sjävla hoppningen gick bra faktiskt, kom upp bra i tempot och försökte ha halsen så lång som det gick. Han söker ju distanser nu som en liten svamp, så det är skönt, då kan jag börja tänka mer på min sits och inverkan mellan hindrena, speciellt att galoppen är fräsch och igång så att han har alla förutsättningar till att lyckas.


Övningen var rent basic, långa distanser och snett igenom. En bra start på terminen, då folk är lite ringrostiga och hästarna galna hehe. Något som också är bra är att jag inte lägger honom tokfel längre, det har vi kommit ifrån :)



kommer en film också senare idag

Kommentarer
Postat av: Åsa

det gillar vi!

han såg riktigt fin ut! (:

2010-08-29 @ 14:56:09
URL: http://jetsetare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0