En dag med suede

Red ut på suede idag mitt på dagen och det slog mig verkligen hur mycket jag igentligen skrittar under en hel uteritt. Det är inte många minuter det blir galopp faktiskt, eftersom att galoppen går fortare så försvinner dem vägarna snabbt som har underlag för den gångarten. Alltså blir det snabbt skritt i kanske 10 minuter till på asfallt, trav på grusväg 1 minut, galopp i 3 minuter, skritt i 7 minuter osv..

Vi jobbade på med galoppen idag, varvade mellan att sitta ned och samla henne i en rund, lite högre form och att stå i lätt sits, rulla på ett större tempo i låg form. Hon var pigg idag! Tyckte nog att det var lite roligt att komma ut lite.

Jag hittar även okej nu i sorunda ( den delen jag har vågat utforska), hittat snabbaste vägen till sandvägarna och en del rundor och vart dem leder.

Suede känns fin just nu, inte lika tokstel längre och börjar bli fin i musklerna.

Nästan så att man kan börja kräva lite normalt arbete av henne stundtals.

Det är kul att vara igång igen, känna att man får jobba genom kroppen själv och förbättra sin ridning och förmåga varje gång man sitter i sadeln.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0