Dressyr med smokey

Första passet i specialen satte igång, Red smokey :)

 

Det gick mycket bättre idag, han var inte lika låst och kom igenom fint i vänstern efter uppvärmningen. Även idag var övningarna upplagda med mycket skänkelvikningar och volter. Fungera bra för oss, då jag behövde få loss honom i bogarna och kunde foka på det.

 

När han kommer fram så kommer han in i den bra takten med långa kliv igen, skönt att hitta tillbaka till rätt spår såpass fort. Jag satt hyffsat idag, får tänka på tygellängden och att inte falla utåt på volterna, delvis dra bak ytter axeln då och då.

 

Jag fick upp honom fint i formen när han var framme och han trampade på där utan att bli stum eller hängig.

Det var ett roligt pass, både smokey och jag var as trötta efteråt, men det kändes bra.

 

Fick med en film och lite bilder, kvaliten suger men det är alltid något iallfall..




Kommentarer
Postat av: Onthebit - bloggen om dressyr

sv: Bra, för min kavaj sjunger på sista versen (efter 7års tävlande ;) ) så innan jag hittar en ny kommer det nog bli en höst med mest klubbtävlingar så jag slipper kavajen :)

2010-08-20 @ 12:33:50
URL: http://oonthebit.blogg.se/
Postat av: Sara

Fina! Hur hög är han?

2010-08-20 @ 21:34:49
URL: http://ussing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0