Update Update

Red ut en timma på suede idag, måndag.
Velade lite innan om vilket bett jag skulle ta. Jag ville inte ta tränsbettet, då kan han slå sig fri så lätt och jag ville verkligen jobba i galopp idag i låg form hela passet. Sen har vi ju pelhamet, där blir hon enbart hängig och stark ute, släpper ryggen helt och det blir mest en evig dragkamp (bettet är helt klart på suedes sida i den eviga dragkampen)

Jag rotade runt lite i skåpet i min jakt efter ett underverk. Sen hittade jag gramanen.
Jag är inget big fan av graman direkt, rider bara med det ytterst sällan.
Men, idag tog jag tränsbett och graman.
Och tacka gud att jag gjorde det. Red henne i lång och låg form, blev hon stretig och spjärnig så kortade jag den lite och när hon slappnade av så längde jag ut den igen. Perfa.

Det gillar vi!
Suede tyckte jag var ett riktigt pain in the ass idag, hon var riktigt svettig när vi kom tillbaka så hon fick duscha och käka morötter. En ok deal.



Igår så hoppade elin och fisken.

Vi fokade mest på banhoppning redan från start. Dock så hade vi med lite roligheter som vattenmatta och regnbågar, eller dem förfärliga bowlingkloten..

Det gick bra, fisken tittade inte speciellt mycket = braaaaa
Hade även med en 3 kombi, riktigt rumpträning för fisken och elin fick till och med känna att hon fick rida imellan haha :D

Dem har verkligen utvecklats, nu river dem endast när det verkligen är fel, när avståndet inte stämmer eller när tempot inte är okej. Annars hjälps dem åt bra.
Dem red igenom en bana med blandade hinder på 110-120 och var inte i ett hinder.
Höjde upp lite efter det och hoppade en annan bana med skummare linjer, där vart det lite rivningar men efter att vi kom fram till vad som var fel så hoppade dem samma sak igen, och se där: högt över igen.
Det är så man pressar fram vad som behövs tränas på.
Då blir det lättare att veta vad man ska rida mycket på i veckorna/ vilka övningar man behöver göra över bom.
Korta anridningar ur sväng t.e.x. eller, mycket studs övningar för att få mer rumpmuskler på fisken.


Sista övningarna tog vi ned allt på 110 igen och så fick dem öva omhoppning.
Att planera upp vägarna och ha med hästen, det är inte lätt alla gånger.
Elin satsade riktigt friskt, ingen mins en fegis! hahaha

Riktigt kul att se när elin tänker till också och får upp en lampa i huvuet- pling! ahaa hahaha :)

En behövlig träning helt enkelt :)



Kommentarer
Postat av: N

SV: Knepigt, lite hårt men blir mjukare när många har ridit. Men dom harvar efter varje klass.

Neja, sega som attan. Vi kom hem 21.00, så bered er på det...

2010-04-26 @ 20:53:43
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: anna

hallå händer det va kul på valborg eller?



kram

2010-04-26 @ 23:21:33
URL: http://carlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0