Tränar hej vilt

Onsdagens träning gick som smort!
Red Jetset på lektionen och det gick helt okej.
Han kändes stelare idag, dock bra framme för skänkeln.

Blir sjukt irriterad på att han ska gå före med arslet i höger skänkel vikning. Efter två varv i samma övning så flyttar han utan att jag ens ger hjälpen. Hahaha då har man verkligen stoppat i en 10a och bara kan åka.
Annars så blev han lite stressad på slutet, det vart en del program ridning och folk galopperar lite hej vilt åt alla håll och jetset är en herre som gärna vill ha lite struktur men det kunde ju ha glömma. Så det vart lite galopp inslag i traven och han blev sjukt kort i halsen i avbrotten.

Svårt att få till finliret på honom utan sporrarna också, han är lite sen i reaktionerna så då går det som det går ibland.
Jag var typ helt död efteråt så jag hade jobbat på bra iallafall! haha alltid något!


Har även bestämt mig för att tävla smokey på lördag.
Jag får väll be en bön till min kära dressyrgud om att han inte får frispel inne på banan och att domaren har överseende med om jag behöver kasta ut ett ankare eller en flygskärm mitt i programmet.
Har alltså lite fnuliga funderingar kring km:et.



1.Han var ap tittig som sagt inne förra helgen och jätte spänd, kastade sig och hade sig för allt möjligt. ap häst </3 haha.
2. Jag har inte ridit honom på utebanan något i år.
3. Han har inte gått överhuvudtaget på utebanan i år.
4. smokey är cepeskadad på utebanan när han inte har gått där på ett tag.
5. Han har inte sett dressyrstaketen än.

Ja det var väl allt! hahaha :D
Wish med good luck! för det kan nog behövas!!


Störtdykan själv :)

Kommentarer
Postat av: Onthebit - bloggen om dressyr

sv: Kommer nog gå super med smockey på lördag!

Lycka till du med! :D

2010-04-30 @ 16:51:34
URL: http://oonthebit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0