Torsdag




Jag och Jetset i höstas innan en LA:1


Idag red jag dressyr för Kajsa på JetSet.

Jag har även lyckats anmäla mig till dressyr kmet med honom, så kommer inte smokey igång till dess så får Jetset bli min tävlingskompis på kmet.

JetSet är en stor herre som kräver mycket ridning om han ska gå ordentligt. Gå på tygeln kan han, det är inte sånt man får jobba med utan det är mest bara full fart frammåt som gäller lektionen igenom.
Sista övningarna med galoppfattningar kändes han jätte jätte fint framme för skänkeln, sög lite i bettet och var riktigt pigg in i fattningarna!


Det var kul!
Jetset är ju så avslappnad i psyket så på han behöver man verkligen bara tänka på själva ridningen, att han ska fram fram fram men samtidigt inte bli seg och hängig utan kunna bära sig själv.
I traven måste jag tänka på att han inte får krypa ihop i halsen. Han gör det mer än gärna när jag glömmer av att passa honom. (Det är ju så mycket softare att gå bakom lod?? Haha)


Älskar Kajsas kommentarer ibland hon är SÅ min idol! hahha kan dra några exempel ur lektionen:

Kajsa till ewan: Men evelina, få ner huvudet på henne nu, hon ser ut som en get. (ewan får maecy rund i formen, men hon går lite på sniskan och är spänd)
kajsas kommentar på det: hahahha men nu GÅR hon ju som en get också! hahaha!

Kajsa till mig: Ja jag hade helt glömt bort att Jetset ens kunde galoppera så det här var ju bra...mmm...

Kajsa till svarten: (observera till svarten och inte till sandra)
Jadu svarten nu får du allt sköta dig, i Lördags så gjorde du kaffeved av hindrena jag hade släpat fram. Jag som tyckte du var så snäll i torsdags.. aja baja...

Kajsa till Neo:
(ja till neo och inte till anna)
Men neo! (upprepade gånger under lektionen)

Kajsa till Viola: ( och nej inte till clara haha)
Haha vad du ser nöjd ut med tillvaron då viola, har någon mutat dig? hahaha


Kommentarer
Postat av: Onthebit - bloggen om dressyr

sv: Ja visst är den :)



Kul med en tränare som bjuder på roliga kommentarer :)

Vilka klasser har ni på km:et?



ps. dags att ta botrt snöflingorna nu sara ;)

2010-04-20 @ 13:05:54
URL: http://oonthebit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0