Onsdag


Elin och fisken fick vara med på bild idag,
bilden är ifrån helgen när dem red runt en lokal LB.




Red suede inne, dressyr på pelham, 45 min.
Red grundläggande övningar som fattningar, avbrott och att flytta för skänkeln.
Hon var positivt inställd till övningarna och försökte så gott hon kunde. På slutet gick hon riktigt bra!
Hon kom upp bra i formen idag utan att tappa takten.
Det som behövs jobba på är fortfarande högersidan, när hon inte orkar så blir hon sjukt stark i högern, och i vänstervarv så är det svårt att få med högersidan.
Men, efter några öppnor så gick det åt rätt håll.


Lektion för Kajsa, dressyr på Viola.
Hon var lite motig i början och ville inte riktigt gå fram för skänkeln, vilket resulterade i att hon blev kort i halsen.
Efter några varv på fyrkanten i typ solvallatrav så kom hon fram och blev riktigt fin och bärig i galoppen.
Hon känns fortfarande lite unghäst att rida, Man får hjälpa henne mycket med att ta med sidorna, speciellt i galoppen, där behöver hon mycket stöd.

Sen att hon ska hålla på och fjanta sig mot dem andra, det är enbart trams.
Hon testade redan ifrån början, kickade mot neo på volt, då slog jag lätt till henne på bogen och satte stopp, oacceptabelt beteénde.
Det känns verkligen som att hon gör sådär för att komma undan arbete, mycket roligare att se vad dem andra hittar på om jag anfaller än att gå på volt i trav! haha knäppis häst!
Efter det så grimaserade hon bara, det kan få göra så mycket hon vill, bara inte formen eller framåtbjudningen blir lidande av henne påhitt.

Lektionen varvades mellan galopp arbete på fyrkanten/innanför spåret och bakdelsvändningar i skritt
.
En jätte bra övning för Viola!
Hon fick frammåtbjudningen lite gratis på fyrkanten, och den hade hon i bagaget till bakdelsvändingarna.
Hon var duktig, hon kan det där, det märks.
Kajsa tyckte att hon var lite kort i början men att jag jobbade fram henne fort på ett korrekt sätt, bakifrån och fram till handen, och att hon blev fin sen.

Vi skrittade ut lite efteråt, hon var glad hest!

Kommentarer
Postat av: N

SV: Hihi, då får ja fortsätta me det då :D



Gillar dn header, asfin :)

2010-04-08 @ 22:22:36
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: anna

hehe okej vilken tur att man kan underhålla nån;). ja jag jobbar på med bilder men det är inte helt lätt. finns lixom inte sådär jätte mycket och ta kort på.

2010-04-08 @ 22:43:59
URL: http://carlsson.blogg.se/
Postat av: Onthebit - bloggen om dressyr

sv: ja verkligen!

Eller försöka filma sig själv mycket oftare på hemma plan och analysera filmerna :P



Jag ska nog spela in ett band som skricker upp med tummen i ridhus högtalarna var 10:de minut ;)

2010-04-09 @ 07:36:42
URL: http://oonthebit.blogg.se/
Postat av: Camilla

Japp det där e Viola- sura för dem andra är både att föröska slippa jobba, samtidigt så tänker hon: Anfall är bästa försvar!!!

Men som sagt det e en hel del unghästridning på henne,samtidigt som man måste få henne att tycka dte är kul att jobba,för får man inte med henne där så blir hon bara som så att hon nästan släpar benen efter sig, så galopp och avbrott, bakdelsvändning-fattning- ja det e skoj tycker hon! :-)Hon gillar att ha underhållande lektion, jag själv e väldigt inne i en trött period- jag rider henne inte alls bra nu dem senaste veckorna- dte är långt ifrån hur jag red henne förut!! jag måste försöka komma ikapp i sömnen!! så att jag kan hjälpa henne bättre.. jag e en rätt usel ryttare i vanliga fall så nu e jag rätt så bedrövlig ;) haha

men Viola e bäst och det känns skönt att fler fostrar henne!! JÄVLIGT BRA!!! hon e så förbannat ouppfostrad ibland!!! ibland inna uppsittningen så kan hon och jag ha ha världens TJAFS för att hon har fått sin vilja fram från EN ryttare- då blir dte jag som får fostra henne- att stå still, att INTE bita när man spänner sadelgjorden- att INTE anfalla andra hästar i samband med uppsittningen.. såna dumam j*vla ouppfostrade saker att jag blir galen på henne ibland- nej på dem andra ryttarna som inte säger till henne....

Bra Sara- rid henne mer så kanske hon blir en mer fostrad häst om vi är typ 2-3 st som säger till henne samtidigt akn få henne att tycka dte e kul att jobba :-)

Kram!!!

2010-04-10 @ 22:27:53
URL: http://engstrom.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0