Onsdag

Red suede inne på pelham, 40 min.
Hon hade en av sina bättre dagar idag skruttan :)
Helt okej i munnen och bra framme för skänkeln.

Red mycket övergångar mellan olika gångarter och det gjorde henne pigg och bärig.
Vart riktigt fin i formen, dock lite väl ihop i slutet när hon ska göra sina "a la speciale", det vill säga, när hon blir överkänslig och fattar galopp samtidigt som hon ska gå i vänster sluta, helt ihop dragen i formen även fast jag sitter på långa tyglar och proar.
Hahaha, knäppis häst <3


Dagens outfit :)


Jetset, dressyr för Åsa

Det gick bra idag på han med, såg till så att han tänkte framåt ifrån start och att han sträckte på sina långa fina ben som han gärna fuskar med.
Det jag fick jobba på idag var att få med höger sidan i vänster varvet och att han skulle bli mer urskollad i högern på volt. Han blir gärna kort i halsen och lixom små genar mot inner skänkeln när man går på volt.

Det var en rolig lektion, när man väl har fått honom på rull så kan man tänka mer på sig själv, att man sitter mitt i sadeln, har tyngdpunkten åt rätt håll, sträcker upp sig som en stropp och för guds skull, vrider om HÖGER HANDEN. haha :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0