Nej Nej Nej Nej!

Smokey är halt.
Han har ett rätt djupt sår höger bak, troligen broddsår.
Och det är skitvarmt, svullet och han hoppar iväg om man rör vid det.
Dock så är han en riktigt dramaqueen, efter ett flertal diskussioner i spolspiltan så fick jag göra rent det från grus iallafall med vatten och bomull.

Bajs! Jag som var taggad, ville kolla om han var på bättringsvägen ifrån sin cepe vecka (förra veckan gick han extremt dåligt)
Hoppas bara att detta läker fort, hatar att se honom må dåligt.
Sen har vi ju KM att tänka på också.. detta suger!



Red även ut på suede, hon hade damp som vanligt,
(haha!) skuttade och hade sig, så då släppte jag fram henne och lät henne galoppera på några språng, kanske skulle det bli bättre då?
Hahahha svaret är NEJ, det blev inte bättre. Jag fick knappt stopp på henne, tok tanten!
Drog ned huvet och hade sig och tyckte att det var extremt kul att kasta sig när jag sitter på längre tygel.

Så, på hem vägen tröttnade jag lite och red galopp-halt-galopp-halt för att just markera att det vore trevligt om hon lyssnade när man tog halvhalter och inte behöver kasta ut ett ankare i närmsta träd.
Hon gav upp med sina trotsförsök efter halva grusvägen, rundade av och blev rätt fin!
La henne djupare i formen och kunde ta tillbaka galoppen.

Alltså, gud vad är det med min häst? haha hon e helt wierd att rida ut på just nu haha, vårkänslor??


Knäpptanten i egen person, dock i höstas på uteritt med elin.
Och svar ja, jag har världens längsta ben med special beställda stövlar och schapps.



Kommentarer
Postat av: Elin

Fisken är oxå helt weird. Har en film på när han springer i hagen, haha tror det har med våren att göra! :D

2010-04-09 @ 10:56:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0