Helgens hästeri


I lördags så red jag suede inne.

Red fram lite lätt i högervarv (som är den svaga sidan hos henne där hon lätt blir stark)
Tyckte, gud vad fin hon är! jätte mjuk och bärig, mjuk i bogarna och ställde igenom utan större protester.
Tog en skritt paus.
Bytte varv.
Tog tyglarna.
Å HERRE GUD.
Hon har bytt sida! heelt sjukt!
I vänster sidan var hon som förut i högern fast *2.

Kan hästar byta "svag sida" och hur ofta? :S

Jobbade lösgörande hela passet med att rida öppna / förvänd sluta för att få loss henne i vänster sidan/ bogbladen.
Hon gick något sånär eftergiven och hängandes/ställd åt vänster efter 45 min, så det fick räcka där.
Hahaha, hon skrattade säkert åt mig när jag red fram och var så nöjd med högersidan. Tji fick jag... :P


Var även inne hos min smock hon klappade på honom. Benet ser ut som en trädstam nu, jämn tjockt alltså.
Ska borsta på honom måndag och ge han lite uppmärksamhet, måtte det här bli bra nu.<3





Igår, söndag så coachade jag elin en LC,LB hoppning på väsby ridklubb
och resultater blev.... strålande!
0:0 i båda klasser vilket resulterade i 4:a i LC och 2:a i LB. Riktigt nära på vinst i LB, men så kom en tjej på en fläckis (fläckisar är ju bäst, det vet ju alla nu) och drog om dem på kanske 5 hundra delar. Lite surt, då det handlar om en ett galoppsprång eller att dem har klockat fel. Menmen! skam den som ger sig.

Vi hittade även idag ett vågplank till vår stora fasa när vi gick banan, men fisken hade väll lärt sig sitt från förra helgen och var lätt övertalad.

Elin red jävligt bestämt idag, tog dem distanserna vi hade planerat och red banan med lång hals där hon kunde = inga fel!
Fisken verkade tycka att det var sjukt kul och hoppade upp sig riktigt bra där det behövdes.
En rolig tävlingsdag och nu siktar vi på en lokal till innan vi försvinner upp på reg.
Och jag säger bara en sak.


INGEN MINNS EN FEGIS.





Kommentarer
Postat av: Freddi

Ang. ditt inlägg så gjorde min häst nyligen samma sak!



Min tränares förklaring (det jag minns, inte allt): Nåt om rakriktningen, att den har blivit bättre. Och framförallt så är det så att hästen har ju en stark och en svag sida. Innan man kommit igenom den starka, så är den "bättre" i den svagare sidan, eftersom den är svagare så är det den man kommer igenom. Men när man väl kommit igenom den starkare sidan så är det ju den som är lättare, eftersom den då är både stark och igenom.



Blev långt, hoppas att du förstod något! Det är iallafall bra att din häst bytt sida, eftersom du då har kommit igenom den på ett bra sätt! :D



SV; Tack så mycket!! :D (haha, jag är beredd att hålla med ^^)

2010-04-12 @ 09:57:40
URL: http://fkallstrom.blogg.se/
Postat av: Elin

hahah :D så sant! :D

2010-04-12 @ 10:18:44
Postat av: fridan

sant sant, ingen minns en fegis :D



hehe jag hade glömt mina favvohandskar hemma... :P så då red jag utan.. big mistake!

2010-04-12 @ 10:52:11
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: N

Sv: Joo, han har blivit jätteduktig på det å galoppbyterna oxå flera gånger :)

Synd ba att ja tabba mig i omhoppningen, men varken ja elr Blackie är vana. Å Blackie ger INGET gratis ;)

2010-04-12 @ 21:17:46
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: Anonym

känns bra att en dag av denna vecka varit lite duktig iaf, hehe..

2010-04-12 @ 21:22:57
URL: http://maooowlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0