Svar på kommentarer

Nu ska vi reda ut ett och annat här först :)

Här kommer en bild som melinda önskade, på alfons i hagen(hittade dock inte madicken men hon e lika tjock och glad som förut). Alfons är tyvärr halt just nu men har dock inte haft hältan så länge.
Madicken tävlas mestadels i dressyr nu av en duktig liten tjej som heter sofia, dem får placeringar nästan varje tävling!



Sen till er som är lite mindre insatta (jag är klumpig nog att anta att alla har koll på sork) :

Smokey är född 1998, Han är cirka 1,67 hög och är en import ifrån holland.

Han är skäck, har god teknik i hoppningen men kan bli väldigt spänd. Han rör sig lite märkligt i trav och har lätt för att "knäcka ihop nacken" med folk som rider för mycket med handen, därav blir han skumpig att sitta på.
Han har stått på ridskolan i drygt 4 år, jag har ridit och tävlat honom regelbundet i snart 3 år.
(Han är alltså ridskolehäst) Jag skriver om honom så mycket för att han är min tränings/tävlings kompis.
Denna termin har vi startat i 9 tävlingar och vartit placerade i 6 av dem.
Han är en väldigt egen och charmig häst, men något svår att rida då han är lite dum i huvet ibland och ser spöken i ridhusen. Så, jag har honom väldigt mycket för mig själv.

Suede, (eller A la Suede som hon heter) Är min medryttar häst.

Jag rider henne allt från 3-6 dagar i veckan, beroende på hur hennes ägare har tid att rida.
Suede står uppstallad i privatstallet (som ligger i samma enorma byggnad som ridskolan).
Jag har tagit hand om henne i 8 år nu, och jag trivs alldeles utmärkt med det.

Suede är född 1988, är ett renrasigt svenskt halvblod, brun och lite svår att rida.
Hon är väldigt av och på, lite stoig men otroligt duktig. Hon har lärt mig väldigt mycket innom ridning.
Hon är även en gammal hopphäst, och väldigt välutbildad dressyr mässigt (när hjärnkontoret fungerar som det ska)

Suede är dock inte som andra tävlingshästar, hon kan man behandla som en ponny, då hon är otroligt klok och snäll. Jag och suede har:
Tolkat varje vinter, ridit ut barbacka, hoppat hinder i skogen barbacka, varit ute på 4 timmars långritt ensamma, badat varje sommar tillsammans, vi har tävlat i hoppning och dressyr på lägre nivåer, Vi har suttit två stycken på henne, Min pojkvän har ridit, Vi har longerat, tömkört och hoppat enstaka hinder runt 1,40.
Hon är en riktigt klippa man kan göra det mesta med och hon blir bara piggare och piggare att rida ut på.
Nu senaste året har hon börjat små bocka när hon inte får som hon vill. Den gamla tanten!


Där var lite info, alltså: jag äger tyvärr ingen egen häst. Jag önskade att jag gjorde men varken jag eller mina föräldrar har råd. Jag rider lektion 2 dagar i veckan, varav en hoppspecial där jag alltid har smokey.
 Tror det räcker för den här gången :)

         

             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0