söndag

Igår jobbade jag stall, vilket innebär att man tar hand om alla 30 ridskolehästarna under en dag.
Det låter kanske inte så jobbigt men jag kan meddela att jag inte har en muskel som skriker efter hjälp just nu.

Det roligaste med att ha stallet är att man får en massa ansvar. Jag gillar att ha ansvar, att vara betydelsefull ( haha och att käna pengar ;) ). Det ger en självförtroendekick.

Det som är desto mindre roligt är att dem motarbetar utsläppen.


Här kommer plus listan på dagens jobb:

- Cliffen var hur söt som helst, han låg ned när jag kom in och han låg ned när jag fodrade hö. Haha han var såå söt, som en liten vit teddybjörn låg han där och käkade hö.
Till slut var jag tvungen att jaga upp honom för att kolla om han var skadad eller något, men nej han var tydligen lite morgontrött bara haha.

-Stella som fick åka med i fodervagnen ett flertal gånger då hon vägrade hoppa ur ( undrar om hon demonstrerar för något?)

- Chadfas som går och biter dem andra vid utsläppen, tacka gud för chadfas. Haha, nej men han hjälper till att jaga på idioterna som stannar och vill vända när dem ska gå ut i hagen)

- Fiffi höll mig sällskap under dagen då hon står inne (tror hon e halt).

- Det är rätt lätt förtjänta pengar då man kan sysslorna utantill och det mesta går relativt fort även fast man är själv.

DAGENS MINUS LISTA:


- Hästhelvettena vill ju inte gå ut!
Man släpper ut ponnyerna först. Nej men då känner inte riktigt carsten för att gå ut så han stoppar upp dem andra. Man själv är helt ovetande om detta och försöker få ut storhästarna. När man ser att dte liksom tar stopp, då kravlar man sig ut genom dörren går mellan alla hästar för att till slut hitta carsten längst ned vid grindarna, nosandes på något.
Alltså jag blir galen.
Man jagar ut honom. Dem andra går ut.
Man går upp för att släppa ut resten. Man vänder sig om, så ser man alfons promenera upp mot en.
Man jagat ut alfons.
Man släpper ut storhästarna. Storhästarna vänder för alfonshelvettet står och grimaserar i mitten.
Storhästarna travar in igen för att dem är rädda för alfons.
Sariih jagar ut alfons så jävla långt så att han inte ska våga förstöra igen.
Man släpper ut storhästarna igen. Storhästarna går ut.
Man släpper ut breda ( och ser till att hon inte kutar upp i lillstallet som vanligt).
Till sist tar man tag i Mobboffer exit som har gömt sig i svartens box och går med honom ut .
Där är det förstås kö för att neohelvettet står och vilar på ena bakbenet vid grindarna.
Man blir galen och jagar ut honom.
Resten går ut.
Exit blir rädd och går in i stallet igen. Man tar upp grindarna och stänger hagen.
(dem 5 bilarna som har stått på kö under hela utsläppet åker förbi)
Man går in och börjar mocka.
Sen hämtar man exit som har gömt sig i noels spilta.
Man går ut med exit i hagen.
Ja, här gott folk har ni utsläppet.

Innan kvällsinsläppet (vid 5) så longerade jag suede.
Vi har ju då ingen gjord så det fick bli hoppsadeln utan stigbyglar, gummisnodd och lina = awsome.
Hon skötte sig rätt bra, lite väl spjärnig i galoppen mot snodden bara men traven vart rätt taktmässig och avslappnad.
Hon är väldigt lyhörd för rösten, ett stort plus på suede.


cliffen först som vanligt vid insläppet

                                           

Cliffen ligger ned och käkar          smokey gick lite vilse vid insläppet        suede vid longering


Kommentarer
Postat av: Anonym

Skulle du kunna ta lite kort på alfons och madicken och lägga upp? - var så länge sen jag såg dem och saknar dem så. fin blogg föresten!

2009-12-14 @ 16:33:49
Postat av: Anonym

glömde skriva att det var från melinda, hehe!

2009-12-14 @ 16:34:27
Postat av: Camilla

hehe ja utsläppet e ett h*** lvete när man e själv på 30 hästar haha

jobbade inna jga bröt handleden,då jobbade jag ett par söndagar vilket var perfekt för mig =)

Ja hoppning e jätte kul med Viola eller Fiffi. Roligast med Viola- men jag skojar inte om att hon var verkligen HET och taktade och hade sig,jag fick lov att klappa lugnande på halsen för att hon ska förstå att det är slut hoppat.. haha

hade du kvällsfodringen oxå förresten? de e ju långa dagar från 7-7 typ om man har kvällsfodringen..

2009-12-14 @ 21:10:14
URL: http://engstrom.webb.sese
Postat av: Anonym

haha Chadfas! :D

Hahah EXIIIIT!

2009-12-14 @ 23:01:37
URL: http://maooowlin.blogg.se/
Postat av: carlsson

åå cliffen va lite trött:)

2009-12-14 @ 23:05:21
URL: http://carlsson.blogg.se/
Postat av: carlsson

ja jag kunde inte va ledig från jobbet så jag kan inte va med på nån julkurs. men om jag hade kunnat det så vet jag inte om jag skulle ha tagit bubblan. hehe har aldrig hoppat henne bara hållt med på marken:)

2009-12-16 @ 09:45:33
URL: http://carlsson.blogg.se/
Postat av: Frika

Är hästarna dina? Ja inte alla ridskolehästarna då utan Smokey och Suede?

2009-12-16 @ 15:34:16
URL: http://yellon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0