Dressyrpluggning

Pluggar som bäst på programmen till helgens klubbtävling. LB:2 och LA:3.

Jag har för vana att kolla igenom klipp på youtube, rita upp programmet på papper från olika vinklar och för att till sist tänka hur jag rider programmet.
Så förbered jag mig mentalt, och självklart att det ska gå strålande. På det sättet lurar man hjärnan lite, genom att redan ha "tänkt igenom programmet" så känner hjärnan igen sig när det väl är dags och vet vad nästa steg är.

Funkar bra för mig iallafall.

Hur gör ni?




Kommentarer
Postat av: Fredrika Källström

Åh, ni är så fina! :) Jag kollar upp programmet, och kollar sedan yuotube, folk som rider. Funkar jättebra för mig :D



SV; Kanon, tycker det är roligt att det finns fler som håller med! Jag har tröttnat lite på allt hjälmdissande!! :O



Kram

2011-05-11 @ 20:22:28
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/
Postat av: My

hehe vi gör precis likadant, vi syns på söndag :)



2011-05-12 @ 08:42:13
URL: http://sonntags.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0